Op de helft.... - Reisverslag uit Shanghai, China van Eva Schröder - WaarBenJij.nu Op de helft.... - Reisverslag uit Shanghai, China van Eva Schröder - WaarBenJij.nu

Op de helft....

Door: evaopstage

Blijf op de hoogte en volg Eva

17 April 2011 | China, Shanghai


Intussen is het alweer April! En man, wat is er weer veel gebeurd. Je zou bijna zeggen dat ik vaker een verslag zou moeten typen. Bijna.

Twee weken geleden zijn we met alle Shanghai stagiaires een weekendje naar Hangzou, een waterstad in de buurt van Shanghai, geweest. Er-rug leuk. We hebben tandems gehuurd en zijn daarmee een heel groot meer middenin de stad rondgefietst. Het was alweer behoorlijk lang geleden dat ik op zo'n ijzeren tweewiel gezeten had en het beviel verrekkes goed! Ook zijn er uiteraard tempels, theemusea, souvenirs winkeltjes en barretjes bezocht. Ik moet eerlijk toegeven dat ik na mijn eerste tempelbezichtiging het gevoel had dat ik ze allemaal wel heb gezien en dat ik het meer doe voor de foto dan voor het plezier. Maar goed, ik heb nu wel weer veel foto's. Het was opmerkelijk dat er zo dichtbij Shanghai in een andere stad zo slecht engels gesproken wordt en dat buitenlanders daar zo'n attractie op zich waren. Het moment dat we in Hangzou de trein uitstapten werden we omringd met Chinezen die of op de foto wilde of engels wilde oefenen of gewoon staren of je portemonnee probeerde te pakken. Allemaal zeer vermakelijk!
Ook ben ik voor het eerst met de bus geweest. Ze zijn hier nog niet bekend met airco of ruitenwissers dus alles ging met de hand. De buschauffeur had een spons naast z'n stuur liggen waarmee hij, wachtend voor een stoplicht, gauw het condens van de ramen veegde. Dat zie ik ze in Nederland niet zo gauw doen.
In het hotel waar we sliepen heb ik m'n eerste Chinese massage gehad. PIJN. Ik kon elk spiertje in m'n schouder voelen na deze ervaring. Gelukkig kregen we wel gratis thee en nootjes ter compensatie.

Afgelopen week ben ik voor het eerst naar de 'wild life' dierentuin hier geweest. Dat is VET. Ik heb panda's gezien! En we konden een bustour doen door het wild. Dit hield in dat er tijgers, leeuwen en beren rond de bus renden en wij er foto's van konden maken. Dat is toch wel wat anders dan het Dierenpark in Amersfoort.

Verder gaat het met de stage zelf erg goed. Ons rooster is omgegooid dus moet af en toe zeven dagen achter elkaar werken (dat is iets minder), maar er zit meer variatie in m'n werk dan eerst en dat is heel leuk. Ik moet elke ochtend de aircrew uitchecken, mag onder werktijd aan een project werken en nog wat gasten inchecken en dan is de dag alweer om. Deze week moet ik ook weer zeven dagen, maar daarna heb ik een week vakantie! Hie kan dat nou? zullen jullie waarschijnlijk denken. Nou beste lezers, dat zal ik eens vertellen.
Van zondag de 24e tot zaterdag de 30e zal ik mij 18 uur van Shanghai vandaan begeven. Ik vlieg namelijk voor een weekje naar Washington! En nee, niet voor de prach-ti-ge cultuur, maar om een leuke brabander op te zoeken die toevallig ook m'n vriendje schijnt te zijn. Ik heb er heel veel zin in.

Ik kan mijn foto's overigens niet uploaden op waarbenjij.nu dus zet ze op mijn facebook dan kunnen jullie ze daar bekijken!

Nu moet ik gauw gaan slapen. Morgen gaat om kwart over 6 alweer de wekker en ga 's avonds uit eten omdat ik 20 wordt en dan moet ik wel genoeg energie hebben om te kunnen proosten!

Liefs,
Eva


  • 17 April 2011 - 15:24

    Sluis:

    Toe maar! Wat een decadentie! Maar wel verdiend, zo te horen ;) Enjoy!

  • 17 April 2011 - 20:54

    Marc Schroder:

    Heel goed Eva weer een verslag, dat houdt de aandacht van al je fans bij de les.
    en het is ook gewoon leuk om te lezen.
    Hier ligt inmiddels een dikke Keizerlijk Porcelein catalogus nav ons bezoek aan het Gemeentemuseum in de Haag waar de ambassadeur van China de expositie opende waar Henk Nieuwenhuys en Anna zich zeer voor hebben ingespannen.
    Prachtig en met Charlotte en Sophie
    ervan genoten.
    Anna was ook zeer geïnteresseerd hoe jij het maakte in Sjanghai.
    Misschien heb je nog contact met ze als jij dat wilt.
    Tot een volgende keer!
    groet
    M

  • 05 Oktober 2018 - 11:12

    Eli Sillius:

    Hallo Eva

    Jou naam zegt al meer dan 100 boeken en laat me toe om je op deze eenvoudige manier van een e-mail te benaderen.
    Je hebt op je reis door het onmetelijke China meer gezien dan menig mens voor jou.
    De reis zal je getekend hebben en zeker veel wijzer gemaakt en misschien ook el veel opener.
    Sta mij toe om eerst mezelf even aan je voor te stellen.
    Eli Sillius een 76 jarige oude knar uit Goirle bij Tilburg.
    Gehuwd met Marlies en heb 2 kinderen van ongeveer 40 jaar.
    Van beroep ben ik machine bankwerker maar na een reis van 40 jaar doorheen verschillende
    beroepen heb ik nu mijn rust terug gevonden in Poppel in een klein houtenhuisje midden in de bossen.
    Het is daar dat ik mijn kleine schrijfseltjes aan het papier toevertrouw en sommige mensen daar ook blij mee heb kunnen maken.
    Enige vorm van verwaandheid is mij dus niet vreemd.
    Maar uitgeven zou ik nooit doen , liever gewoon weg geven.
    Ook nu weer net zoals 35 jaar geleden ben ik bezig om een bundel met 40 gedichten, door mij
    brutaal , TIJD, genoemd te vertalen in alle 26 landstalen van de aangesloten landen van de Eu.
    En daarna wil ik deze omzetten in Braille en dan , net als toen door Dries van Agt, laten overhandigen an een blindeninstituut.
    Om dat allemaal te kunnen betalen probeer ik een erg mooi Chinees fotoboek van 1905 aan een museum in China te verkopen.
    Mijn hoop is nu dat jij met je connecties in China misschien verder kan helpen
    Het zou fijn zij n als we door deze e-mail een contact zouden kunnen krijgen.
    Dit e-mailen is meteen ook het enige wat ik op deze Pc kan .
    Ik stuur je een van de gedichten uit het boekje TIJD

    gegroet en ik hoop wat van je te mogen horen
    eli sillius

    eli.sillius@gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Op stage in Shanghai

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2011

I have a dream..

19 April 2011

B-day

17 April 2011

Op de helft....

22 Maart 2011

Ik leef nog!

21 Februari 2011

One week down, 19 to go...
Eva

Actief sinds 30 Jan. 2011
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 4439

Voorgaande reizen:

07 Februari 2011 - 10 Juli 2011

Op stage in Shanghai

Landen bezocht: